הכנה לניתוח נוירוכירורגי

הכנה לניתוח נוירוכירורגי

רגע לפני ניתוח נוירוכירורגי

אם אתם קוראים את הקטע הזה ככל הנראה אתם זקוקים לניתוח נוירוכירורגי. יש מספר דברים שהייתי רוצה לחלוק איתכם רגע לפני.…

ראשית, בקשו מהרופא שלכם שיסביר לכם בפשטות, מה המחלה ממנה אתם סובלים ולמה צריך טיפול. בשנים האחרונות, בשל עליה משמעותית בזמינות אמצעי הדימות, אנו עדים יותר ויותר לממצאים אקראיים במערכת העצבים. לדוגמא, מטופל שנחבל בראשו ועבר, כחלק מההערכתו, בדיקת דימות כגון CT ראש. בחלק קטן מהמקרים, מתגלה גידול בראש. עצם הגילוי אינו אומר בהכרח כי חייבים לטפל בגידול. לעיתים ניתן להסתפק בהשגחה בלבד.

אם הוצע ניתוח, חשוב להבהיר עם הרופא המטפל מהי המטרה אותה מנסים להשיג בעזרת הניתוח. מטרות הניתוח הן לרוב, למנוע התדרדרות במצב התפקודי או לשפר אותו, במקרים אחרים, יש צורך באבחנה רקמתית, הבנה באיזה תהליך מדובר על מנת להתאים את הטיפול המיטבי ולעיתים הניתוח אמור למנוע סיכון לחיי המטופל.

בשלב הבא, כדי לשאול מה הסיכונים שבביצוע הטיפול הניתוחי מול הסיכונים של לא לעשות דבר. לפעמים הסיכונים בניתוח הם גבוהים מהסיכונים שבהמשך מעקב. האם יש אלטרנטיבות לטיפול הניתוחי? ואם כן, מה היתרונות והחסרונות של כל אלטרנטיבה. אני מאמין שעל הנוירוכירוג המטפל להתמקד באלטרנטיבה המומלצת למטופל וזאת בהתבסס על הידוע בספרות המקצועית ובהסתמך על נסיונו.

אם הוחלט על ניתוח נוירוכירורגי, מומלץ לברר מה הגישה הניתוחית בה חושב המנתח שלך להשתמש. לעיתים, לגישה ניתוחית מסויימת ישנם יתרונות משמעותיים על אחרות. עם זאת חשוב להבין כי לכל למנתח יתרון יחסי בגישה מסויימת המקנה יתרון לביצוע ניתוח מוצלח ובטוח. נקודה נוספת חשובה שכדאי לברר היא תקופת ההחלמה הצפוייה לאחר הניתוח. האם תקופת ההחלמה ממושכת או קצרה, מה ההשלכות הצפויות לפעילות היומיומית שלי, לעבודה שאותה אני מבצע, על המשפחה שלי וכן הלאה.

רצוי להתכונן, לפני הכניסה לניתוח, לתקופה של לפחות 6 שבועות עד שלושה חודשים של החלמה. פעמים רבות, לאחר ניתוח סבולים המטופלים מסמפטומים כגון כאבי ראש, סחרחורת, טנטון, קושי בשינה או עייפות מוגברת ועוד. סמפטומים אלו עלולים להקשות על התפקוד היומיומי ולכן חשוב להערך אליהם בהתאם.

לאחר ניתוח נוירוכירורגי אני נוהג להמליץ למטופלים לא לנהוג למשך תקופה של שלושה חודשים לפחות, בגין החשש לפירכוסים שיכולים להופיע לאחר התערבות נוירוכירורגית.

נקודה נוספת, שחשוב להבין, היא שהניתוח הוא רק התחלת תהליך הטיפול, ולאחר הניתוח, ברוב המקרים דרוש מעקב סדיר ורציף, לרוב לשנים רבות. לפיכך, חשוב להרגיש בנוח עם הרופא המטפל ולבטוח בו.

אני מאחל לכם הצלחה, בריאות שלמה, וחיים מאושרים בחיק המשפחה והחברים.

Powered by: Alef Solutions | א. פתרונות